onsdag 12 augusti 2020

...en reporter från Kropp och själ

Mobilen ringde med ett okänt nummer och jag undrade vad de nu ville sälja. Så jag svarade lite halvtrött.

Det var en reporter från radioprogrammet Kropp och själ. Han undrade om jag kände till programmet. Ja, det gjorde jag men det är ett tag sen jag lyssnade. Jag tänkte att han kanske ringde för en lyssnarundersökning och ville ha svar på hur ofta jag lyssnade och vad som skulle kunna få mig att lyssna oftare, men så var det inte.

De planerade att göra ett program om hur det är att leva i ovisshet - att leva med att någon anhörig har försvunnit. Han hade googlat på ovisshet och hamnat i några artiklar om mig och Brodersbrevet. Fick han komma och intervjua?


För något år sen bestämde jag mig för att aldrig mer ge en intervju eftersom jag märkt att alla journalister tenderar att fastna i själva gåtan kring min bror Kjell istället för att vilja veta hur jag har klarat av att leva mitt liv trots att han försvann.


Men detta program blir annorlunda. Om reportern Ninos fick komma för intervju?


Ja.