fredag 14 maj 2021

...mina milda symtom efter covid-vaccinationen

Sköterskan frågade om jag var höger- eller vänsterhänt och därmed fick jag den efterlängtade covid-vaccinationen i vänsterarmens musculus deltoideus. Jag satt kvar den sedvanliga kvarten i lokalerna och tog sen bilen hem och tänkte att nu kommer det väl lite biverkningssymtom snart.


Lite biverkningssymtom kom. Med betoning på lite. Är detta allt jag behöver uppleva för att slippa bli sjuk i covid så är jag så jädra lyckligt lottad att jag för all framtid nästintill skulle ha förbud att klaga över någonting överhuvudtaget här i livet. Oj, oj, oj. Jag lever på en plätt av lycka.


Okej, nu till symtomen. Jag har aldrig i mitt liv haft huvudvärk. Ovanligt för att vara kvinna, vad jag förstår, men så är det. Men nu känns det som om jag haft stramt uppsatt hår i en vecka. Ändå går det inte att säga huvudvärk. Mer diffus tyngd. Palpationsöm i överarmen. Alltså ont när jag t a r på den. Vem kan klaga?


Lite dämpad i farten. Lite mörkare röst. Lite trög i tanken. Lite varm o lite kall. Bara diffust.