söndag 16 maj 2021

...att behöva tänka till på livet efter vaccination nummer två

Symtomen efter min första covid-vaccination var så ytterst milda och försvann redan efter någon dag, så när jag vaknade igår morse glömde jag bort att jag var vaccinerad. Jag var som vanligt, betedde mig som vanligt och det var inget nytt under corona-solen.


Gick en riktigt lång och rogivande och numera återkommande promenad på nästan tre timmar, åt lunch med vanlig aptit, låg som vanligt en stund i soffan och tittade på något humorprogram och somnade till en stund så där mitt på eftermiddagen. Röjde och rensade sen lite hemma alldeles som vanligt, gick ut med vanliga sopor, gick ner med lite grejer till grovsopsrummet och åkte iväg och tankade bilen - allt som vanligt nuförtiden. Smått och gott, inga större utsvävningar. Endast hemmafix och små livsförbättringsåtgärder. Jag har liksom vant mig att tänka här och nu. Det kan inte skada.


Mot kvällen kom jag ihåg att jag var vaccinerad.

Nu gäller det att tänka till. Vad vill jag verkligen lägga min tid på när jag fått vaccination nummer två?