måndag 27 maj 2024

...en härlig Netaresa


Netaresor - vad är det? tänkte jag när reklamen om en resa till Grekland flashade förbi. Jag följde länken. Såg bilder på leende kvinnor i dans, på gym och i sol. Det stod att man kunde åka med en väninna eller en dotter eller åka helt ensam. Man deltar på träning och dans så mycket man själv vill och äter middag tillsammans om kvällarna.

Med insikten om att jag valde mellan att haka på eller sitta hemma och mögla, bokade jag en plats. Det skulle bli dans med Dermot Clemenger och Jonna Lindström, padel med självaste researrangören Agneta "Neta" och som grädde på moset - en föreställning av skådespelerskan Katrin Sundberg!

Planet lyfte sju på morgonen och några timmar senare befann jag mig mitt i en Netaresa. Gruppen bestod av cirka fyrtio kvinnor och den äldsta kvinnan var 87 år. 

Vi dansade. Tränade. Åt, badade och solade. Njöt en drink. Pratade. Skrattade. Utbytte förtroenden. Skrattade igen. Vilken rekreation. Som att ömsa skinn. Trötta och samtidigt fyllda med energi återvände vi hem.