fredag 21 juli 2023

…skrivövning 4 - skriv, förstör, skriv om exakt samma

Här kommer skrivövning nummer fyra. Skriv en text på åtta sidor. Förstör de sista fyra, fem sidorna. Försök att skriva om exakt det som stod på de sista fyra, fem sidorna. Denna övning är svår, den är urtrist och den är egentligen inget jag vill uppmuntra till. Och jag vet, lösningen skulle varit en så kallad molntjänst för min del men det borde inte vara tvärt omöjligt att kunna spara en fil på ett USB som man öppnat på ett USB. Nog sagt om detta.

Under min skrivvecka som blev förlängd har jag i alla fall skrivit novellen på nytt. Ett utkast. Har inte haft ork att sen gå igenom den systematiskt för att färdigställa den. Men det ska bli snart. Måste bara vänta in själen.


Istället har jag renskrivit ett gammalt novellutkast som kanske också kan bli en färdig novell så småningom.


Nu vid kaffedags bläddrar jag i min skribentpärm och funderar på vad som står på tur. Där finns bland annat en tjock bibba med dikter.


Jag tror de står på tur. Vissa av dem kommer att slängas, andra blir renskrivna.