måndag 18 maj 2015

...en nyuppvaknad blogg

Efter två och ett halvt års bloggsömn bestämmer jag mig för att börja igen. Skriva tusen tecken till. Jag hittar min blogg på nätet. Kan läsa tidigare inlägg. Men det är stört omöjligt att logga in. Jag får felmeddelande på felmeddelande - eller är det samma som dyker upp hela tiden? Hur jag än gör är det stopp. En obegriplig kod visas. Den ska vara den magiska nyckeln i kontakt med supporten som naturligtvis inte går att ringa. Och de skrivna förutbestämda supportfrågorna med svar stämmer inte med min aktuella situation.

Sent en kväll ringer jag min privata hacker i Örebro. Dottern. Förr hjälpte jag henne med saker hon inte förstod. Nu hjälper hon mig med sånt jag inte förstår. Jag känner mig gammal. Men hon är en vänlig, humoristisk och bra pedagog och låter mig inte generas av mina egna ofruktsamma försök. Hon knäckte koden.

Varför har nu bloggen legat och sovit? Jo, jag har skrivit på ett längre manus. Fler tecken än tusen. Ganska många fler. Det tog tid och krävde sin skrivarbubbla.