fredag 8 januari 2016

...denna dag och att vara med på topp-tio-listan inför Selmapriset

Jag vaknade nöjd denna morgon. Slowmotion. Åt frukost i evighet. Tittade på flera avsnitt av svensk dramafilm. Drack en god kaffe latte. Vandrade fram och tillbaka emellan lägenheten och tvättstugan i ultrarapid. Funderade på livet. På relationer. På drömmar. Pratade knappt med någon. Tänkte på framtiden. Och lite på dåtiden. Men mest på nuet. Tittade mig runt i lägenheten. Nöjd med den påbörjade ommöbleringen. Kalibrering pågår. Jag ska möta mig själv.

Jag befinner mig i post Brodersbrevskrivande. Jag är lugn inombords. Nöjd med mitt arbete och sugen på att skriva nytt. Skrev en novell igår. En kort och så rolig att jag inte kan läsa upp den högt utan att skratta. En fiktiv historia. Det var skönt att hitta på. Inspirerad av små vardagshändelser.

Och så dagens största lycka. Ett mejl. Det stod att bland drygt etthundraåttio tävlande manus är Brodersbrevet med på topp-tio-listan och har gått vidare till en slutgiltig jurygrupp.

Jag vaknade nöjd denna morgon. Och kommer somna ännu nöjdare.