torsdag 14 februari 2019

...Alla hjärtans dag - och att glädja sig själv

Alla hjärtans dag idag och det är ju allt lite vår i luften. Härligt att tänka kärlek för alla hjärtan.

Jag skickar ett grupp-sms till mina vuxna obundna barn och gratulerar på ALLA hjärtans dag och betonar att den inbegriper inte bara kärlekspar. Skickar ett sms till Mor också.

Tänker att livet består av så mycket mer än tvåsamhet - även om det skulle vara trevligt att finna en fungerande sådan. Tänker att det också går att glädja sig själv här i livet. Att identifiera sina önskningar och att ha förmåga att uppmuntra sig ingår i livet.

En kollega berättar att hon fått ett fång rosor på morgonen av sin sambo. Fint, tänker jag.

En annan kollega säger att hon på eftermiddagen ska gå och köpa blommor till sig själv. Fint, tänker jag igen.

Och jag då, tänker jag. Vill jag kanske också köpa mig nåt litet idag? Nåt som gör mig glad? Ja, ta mig tusan! Det vill jag verkligen. Dagen till ära och glad i hågen stegar jag direkt från jobbet till Åhléns skönhetsavdelning och köper mig en näshårstrimmer.