söndag 9 juni 2019

...att stega sitt liv idag

Kärleksrelationsmässigt är jag inte där jag vill vara. Ha Ha, bara en singel får uttrycka sig så offentligt! Men jag har mycket annat i mitt liv som jag lägger tid och energi på i väntan.

Jag har lovat mig själv att, så långt jag kan bemästra mina tankar o mitt sinnelag, att aldrig någonsin mer leva ett liv i vakuum. Aldrig ställa livet på paus. Aldrig vänta in något som kanske inte kommer ske. Livet är alldeles för kort för det. Och för varje dag är livet och tiden här på jorden en aning kortare.

Det är inte en deprimerad tanke. Det är en faktisk logisk tanke och framför allt - det är livet.

Vi har ett liv. Livet är nu. I morgon vet vi inte hur det är. Så detta är dagen då man kan kan ta nya steg i den riktning man vill. Och dagens steg kan faktiskt innebära att man går exakt samma steg som i går för att man trivs med livet som det är. 

Det finns inget egenvärde i att tänka nytt, göra nytt, förändra sig. Att stanna där man verkligen trivs är vackert. Lyckans den som funnit sin goda plats.