söndag 18 juli 2021

...att inte vilja tänka prestation

helgen har jag bara gjort sånt som ska gagna mitt inre. Tagit hand om mitt hem, legat i skuggan och dåsat i hopp om att varva ner och tittat på massor av avsnitt av Mästarna. Allt dessa kreativa människor i programserien pratar om är att lyssna på sin intuition, vara trogen sina idéer och att vara närvarande i skapandeprocessen. Det går rakt in i mig och jag vet när det skaver och förstår att jag inte måste förstå allt med hjärnan utan gå mer på känslan. Tro på den.

Idag packar jag väskan, min laptop, mina tankar och idéer. En workshop väntar. I en hel veckas tid ska vi hålla på med våra egna filmmanus och respondera på varandras. Individualisten i mig kommer ta emot respons och se om den gifter sig med mina tankar, det inre skeendet, om någon visar på nåt som känns rätt.


Min förhoppning är att inte ha några som helst prestationstankar. Om jag kommer hem utan manus men med förnyad energi, och kanske ny blick, är jag nöjd med det. Hoppas stå ut med skapandeprocessen oavsett vad den ger.