måndag 12 november 2018

...en magisk helg i Manchester

Sönerna o jag. På deras planhalva. Vi åker till Manchester med ett enda mål - att se derbymatchen City - United. Premier League. Etihad Stadium.

Dagen innan går vi guidad tur, besöker pressrum, behandlingsrum och top of - omklädningsrummet. Där står Pep Guardiola o Kevin De Bruyne. Ja, stora pappdockor då.

Resten av tiden - mat o pubar. Sönerna lär mig dricka Guinness. Vi vandrar i mysiga Northern Corner, käkar lunch på Common. Allt är bra och det bästa är kvar. Matchen.

Vi håller på City. Jag målar naglarna blå. Gör segertecken vid varje mål. Vi vinner.

Nästa dag på flyget har jag missat att boka plats i tid. Sönerna och jag sitter utspridda.

Mina naglar är blå och City-tröjan på. Läser länge en artikel om matchen. Stirrar på mittuppslagets kraftmöte - Citys Aguero och Uniteds svenske spelare Victor Nilsson Lindelöf. Sitter hela resan bredvid en yngling som ler vänligt mot mig. Sönerna väntar på mig när de klivit ur planet. De ler också. Och säger vem ynglingen var. Victor Nilsson Lindelöf.