söndag 25 oktober 2020

...att ta några steg och se vart det för

När jag för två år sen skalade ner bohaget och flyttade till mindre var det av tre anledningar. Den ena var att komma närmare jobbet och slippa tre timmar på kollektiva färdmedel varje jobbdag i Stockholm. Den andra anledningen var att gå igenom mitt hem och inventera vad jag hade sparat på mig, vad jag ville behålla och vad jag gärna kunde vara utan. Den tredje anledningen till min flytt och därmed en delvis livssituationsförändring var att jag ville rucka på mina vanor och göra något nytt för att om möjligt skaka om synapsbanorna något och kanske få nån ny tanke. Eller kanske till och med få en ny inriktning i antingen min kreativitet eller min livsföring. Jag ville helt enkelt rensa varsamt i både det yttre och det inre för att skapa plats för något nytt.


Livet är ständigt pågående. Det är sällan något Hokus-Pokus, Big Bang eller Ljusfenomen På Himlavalvet som leder oss. Det handlar om att ta några steg i endera riktningen och se vart det för. Min flytt blev bra men är inget slutmål.