onsdag 7 oktober 2020

...min downsizing

Jag har alltid gillat ordning o reda, vilsamma o luftiga rum. Det har inte alltid funkat i olika livssituationer men jag har ändå genom hela livet haft en fäbless för utrensning av oanvända saker. Strävat efter att bara spara det nödvändiga, och annat som gör någon i familjen glad.


Så för två år sen, när alla de vuxna barnen var definitivt utflyttade sen länge o jag behövde ta tag i mitt liv, gjorde jag en rejäl downsizing - skalade ner mitt bohag o boende från en fullt möblerad fyra på nästan nittio kvadrat till en stor etta på fyrtiofem.


Köket rymmer ett antal gäster - viktigt för mig. Köket är också min arbetsplats sen corona kom, min skaparyta och såklart platsen för mat o bakning. Det stora rummet är mitt vardagsrum. Soffa o tevebänk o några fåtöljer. Det är också mitt sovrum. Sängen bäddas snyggt till en stilren hörna med vitt överkast o en riktigt stor grönmönstrad kudde som ett konstverk mot den vita väggen.


Det är ombonat och luftigt på samma gång. Jag är nöjd med min downsizing.