söndag 22 oktober 2017

...en snart kommande ljudbok

Ett ljudboksförlag i Köpenhamn hörde av sig för en tid sen. Den unga förläggaren hade hittat stanna hos mig tills barnet är fött när hon sökte efter nya böcker att ge ut. Hon hade dessutom från annat håll blivit tipsad om denna kärlekshistoria.

Det blev en mejlkontakt som drog ut på tiden eftersom jag inte riktigt var på alerten, fast jag ville. Men hon påminde vänligt då och då och när jag åkte till Köpenhamn för ett par semesterdagar i somras passade jag på att stega bort till förlaget för att hälsa.

Sen fick jag fart.

Förläggaren arbetar på den internationella avdelningen och min bok kommer ut som ljudbok på svenska. Det är väldigt spännande att någon annan tänker göra något med det som jag har gjort färdigt i min form. Nu blir det nytt omslag. Och någon ska läsa och ge röst. Vem blir det då?

Det kom ett mejl där förlaget hade två inläsare som ville göra boken. Jag skickades röstprov och fick välja. Till den sorgsna berättelsen valde jag den mer mättade rösten. Det blir Nina Haber. Yes!