söndag 28 april 2019

...en härlig dag

Det var en härlig dag idag. Började med frukost och sol på ryggen. Gick sen ner till sjön med nyinköpta badtermometern och kollade värmen. Tolv grader. Jag kommer vänta ett par veckor till. Lade mig på en soffa på bryggan o njöt en stund. Gick hem. Gjorde mig i ordning för Norrtäljefärden.

Åkte upp till Roslagen i ett huj, lyssnade på radio, läste en skylt över en tunnel: ”The future is currently under construction”. Passar bra. Allt pågår. Även det vi inte ser.

Körde hem till min hyresgäst, till mitt hem alltså - eller det som var mitt hem. Skrev nytt kontrakt. Ett par månader till blir det innan jag tar över inför försäljningen. Tog med lite grejer. Köpte specialkomponerad lunchsallad, gick hem till mor och åt. Träffade en kompis och gick en tvåtimmarspromenad.

Åkte förbi dottern och tog en kopp te. Handlade på Ica. Körde hem till Sköndal. Lyssnade på radio. Bar upp grejer från bilen. Mat och några extra hantlar och min curlstång. Gjorde några övningar. Tragglade Rubiks kub. Härlig dag.