lördag 2 maj 2020

...att missa kurs med Bob Hansson på grund av corona

I januari sökte jag en sommarkurs på Öland, en kurs i skrivande. Efter att ha tappat skrivglöden tänkte jag att det kunde vara bra för mig att byta miljö, se något nytt o tänka nya tankar utanför ramarna. Och eftersom kursens ena lärare skulle vara Bob Hansson kunde jag inte motstå att göra en ansökan. För är det någon som går utanför ramarna och verkligen kan stimulera till nya tankar så är det Bob Hansson.

I mitten på mars fick jag ett mejl med beskedet att jag var antagen. Jag blev jätteglad. Men glädjen blev kort. Coronanyheter från morgon till kväll med rekommendationer om att inte resa utanför sin region fick mig att tacka nej. Det valet var ändå i sammanhanget lätt. Jag vill verkligen inte riskera att bli sjuk långt hemifrån eller att smitta någon i nån annan region.

Så ikväll råkade jag sätta på teven just när Bob Hansson var på scen - helt utflippad o galen o hur härlig som helst. Nu grämer jag mig som tusan över att inte kunna åka till Öland o få lyssna på honom i en hel vecka.