lördag 1 januari 2022

...detta årets första dag

Strax innan tolvslaget gick jag med min hosta, snuva och hesa hals och med Alvedon i kroppen ut i köket. Tänkte att litet trevligt ska jag väl ha nu när 2022 rings in. Jag tog fram ett stort vinglas och fyllde det till brädden med sockerfri julmust och skålade sen med mig själv medan jag beskådade fyrverkerierna som sprakade utanför fönsterna. Skickade några sms.

Äntligen årsskifte. Okej, det är inget magiskt men ändå ett tillfälle att ta ut ny riktning. Jag har hållit mig inne idag, ska få hjälp med en bokad tid för covidtest i morgon o hoppas vara back on track snart igen.

Idag har jag rensat i ett par skåp och packat lite inför min kommande flytt, kollat film, småfixat och bara varit nöjd över denna första dag på året. Medan jag målade en tavla i akrylfärger lyssnade jag på podden ”When We Were Kings” med Erik Niva och Håkan Andreasson. Ett riktigt fint avsnitt om Ronaldinho. Lagade sen middag, åt saffranskokosbollar, kollade en film till, och rundar nu av 1 januari 2022.

Gott Nytt År!