tisdag 4 januari 2022

...ett svar på covidtesten

Det kom ett meddelande med ett nummer att ringa för att få reda på covidtestsvaret. Jag ringde och en  telefonsvarare sa att svaret kommer på flera olika språk. Jag lystrade noggrant för att höra det svenska svaret men det gick inte att höra vad rösten sa. Den svalde sig själv och det enda som hördes riktigt ordentligt var ”Du …….covid…”.

Vad tusan, tänkte jag. Har jag covid eller inte?


Lade på luren och ringde sen upp igen. Tryckte luren mot örat. Rösten började med ”Du kommer nu få provsvar på flera språk” och sen ”Du …….covid…”.


Men, vafalls? Har jag eller har jag inte covid?


Lade på igen och ringde nu en tredje gång. Tänkte att kanske hade jag tryckt för hårt mot örat så nu höll jag mobilen framför mig och tog ljudet på högtalare. Hjälpte icke. Ännu en gång ”Du …….covid….”.


Jag skakade uppgivet på huvudet och kom mig inte ens för att lägga på luren. Och ur högtalaren kom då nästa svar: ”The test shows that you have not covid nineteen”.


Okej, då har jag väl en helt vanlig bonnaförkylning.