onsdag 5 januari 2022

...en spådom inför 2022

I flödet tipsades om hur man kan spå sig själv inför nya året: Ta närmaste bok, kolla sidan 118 och läs den andra meningen. För den siar om ditt liv 2022.

Larv. Men kanske kul att testa...


De flesta böckerna har jag packat inför flytten, men ändå sparat några framme - en novellsamling, en synonymordbok och en lathund för låtskrivare.


Jag tog novellsamlingen, kollade sidan 118, läste den andra meningen:

”Han var kort och kompakt, hade ett knotigt ansikte och en markerad haka”.

Men? Är det min framtid?


Här behövdes en second opinion så jag kollade synonymordboken. Det andra ordet på sidan 118  var ”efterkomma” med synonymen ”lyssna till”.

Jaha? Hörde allt ihop? Ska jag träffa en knotig man att lyssna till?


Näej, bäst att kolla låtskrivarboken också, sidan 118. Andra meningen löd:

”D, G, A, bm, em och fissm passar alla bra ihop och kan användas som utgångspunkt när du skriver en sång i D-dur.”


Aha! 


Jag kommer alltså lyssna till en knotig man och troligen bli så glad att jag skriver en sång i D-dur.