fredag 14 juli 2023

…att mista en text

I två dagar hade jag flow och skrev en tio sidor lång novell, en novell som påbörjades för tio år sen och som nu fick liv.

Igår kväll var jag glad att ha slutfört den, nöjd med resultatet och jag skulle bara spara den på datorn också. Det gick inte. Efter flera försök kom alternativet att spara den som ”räddat dokument”. Det lät bra. Jag räddade det. Men då var det tvärt omöjligt att öppna. Datorn uppfattade dokumentet som korrupt och efter ett par timmar försvann det låsta dokumentet från dator.


Texten försvunnen! Min novell! Jag lade mig i sängen helt bedrövad. Måste jag skriva om allt? Och hur ska jag komma ihåg alla formuleringar?


Att jag överhuvudtaget kunde sova inatt var för att Apple-supporten naturligtivs skulle hjälpa mig om jag ringde dem idag på morgonen.


I exakt en timme och fyrtiofyra minuter har supporten på Apple nu varit med mig inne i datorn och letat med ljus och lykta. Tyvärr utan att lyckas.


Nu blir det lunch. Sen långpromenad. Sen hem och försöka skriva texten på nytt.