lördag 8 juli 2023

…mina exakt tusen tecken

Anledningen till att jag valde formatet exakt tusen tecken, varken mer eller mindre, för min blogg var att jag ville ha en lagom stor ram för ett budskap och även för att mina läsare skulle orka läsa.

Ofta landar min texter på drygt ettusentvåhundra tecken, eller fler, och då tvättar jag texten tills exakt tusen tecken återstår och det är då den publiceras på bloggen så att andra kan ta del av den.


Båda ovanstående meningar består av tvåhundra tecken vardera och jag tänkte nu fortsätta så med de återstående meningarna och då kommer denna bloggtext i slutändan bestå av fem meningar i fem stycken.


Jag vet inte varför men jag är ofantligt road av att se vad jag kan få ut av att hålla mig inom en tydlig och självvald ram och inte kliva åt vare sig höger eller vänster för att undgå allt det svåra.


Nu är det bara denna sista mening kvar och jag kämpar allt jag kan för att hålla formatet, både med tvåhundra tecken i meningen och totalt tusen tecken, och tro det eller ej men nu kom jag rakt i mål.