fredag 8 december 2017

...att söka tvåsamheten

Förr satte man ut kontaktannons i tidningen. Idag på nätet. Jag har under ganska lång tid varit medveten om hur det kan gå till på nätdejtingsidor, på både gott och ont. Flera av mina vänner har berättat. Och nu när jag bestämt mig för att aktivt söka tvåsamhet, tillhörighet och förtrolighet var nätdejting ett av mina alternativ. Väl värt att överväga.

Men först gjorde jag en inventering i min närmaste krets. Det är nog så att en bra vän o kompis kan vara ens potentiella drömpartner även om det inte är så man sett på personen ifråga förut.

Inventeringen bestod av ett antal frågor, i mitt huvud alltså, kring värderingar och förhållningssätt till sin omgivning och livsmognad. Detta säger ju ingenting om hur jag själv har det på dessa punkter men jag tyckte ändå att jag kunde få analysera lite.

Det visade sig att de som kunde varit intressanta redan var upplänkade på annat håll. Så jag tog Gud i hågen, en selfie med mobilen och loggade in på en nätdejtingsajt. Väninnekören doar i bakgrunden.