lördag 6 juni 2020

...nya restriktioner men ändå välja hemester

Själva viruset har inte ändrats. Restriktionerna är nya men corona är detsamma.

Om jag får åka ner till Skåne och besöka Ven - min ö - betyder det inte att jag kan åka dit utan att riskera att smitta någon eller riskera att själv bli smittad någonstans på vägen.

Med matpauser, sträcka-på-benen-pauser och inväntan av färja och överfärd tar det sisådär tio timmar från dörr till dörr. Jag är symtomfri när jag låser dörren till min lägenhet i söderort och kanske lite hängig när jag tar in på mitt sedvanliga Bed and breakfast på Ven o tänker att det är trötthet efter resan och när jag vaknar nästa morgon kanske jag är så pass krasslig att jag inte orkar köra hela vägen hem. Likadant med resan till Öland och skrivarkurs med Bob Hansson. Jag vill varken smitta eller bli smittad där.

Så nu har jag köpt en ny SUP-bräda och det blir paddla av i Region Stockholm hela sommaren med gruppen SUP-pumorna. Vi har redan kört i Drevviken, Flaten, Långsjön, Albysjön och vid Notholmen. Ingen trängsel på sjön.