torsdag 27 juli 2017

...att ha lust utan vinnarskalle

Jag drivs av lust och plikt. Det som engagerar mig, gör jag gärna. Det jag måste, verkställer jag. Ofta går det hand i hand. Lust i arbetet.

Jag presterar mycket men är inte beroende av andras beröm. Jag har ingen vinnarskalle. Ingen drift att tävla. Sporras aldrig av andras mätningar. Däremot gläds jag om något går bra för mig.

Jag är en slow starter. Det märks om mornarna och i min marknadsföring. Har inte ens skaffat ett författarvisitkort. Jag är en late bloomer. Om nu denna min tid skulle kallas blommande. Men ja, mina böcker och min blogg är mina verk som kommit till av endast mina beslut.

Mina tre största blommor, som jag inte var late med, är förstås mina vuxna barn. Men de vill inte längre vattnas. De gör det själva nu. Så jag lägger fritidssenergi på texter, research och några framträdanden.

Många blir hundra år. Kanske jag också. Det finns plats för idéer. Förhoppningsvis många dagar kvar. Nu har jag skrivit en riktigt bra mid-age-rap. Och hoppas på en treminuters-scen nånstans.