lördag 29 juli 2017

...de senast lästa böckerna

Jag har nyligen skickat in mitt tredje manus för lektörsläsning. Manuset, som planeras att bli en bok, är en uppföljare till ’stanna hos mig tills barnet är fött’. Mannens svar till kvinnan. Jag hoppas min lektör tycker att texten är något att ha, annars måste jag ta ställning till hur jag går vidare. Utveckla eller gömma och glömma.

För en gångs skull har jag lyckats läsa andras alster parallellt med att skriva eget material. Och här är de böcker jag läst sedan i mars. Kronologiskt.

Maken av Gun-Britt Sundström, Änglar och bråkmakare av Yousef Morshedi, Egalias döttrar av Gerd Brantenberg, Min pappa - ett krigsbarn av Katarina Vastamäki, Riktiga Elsie av Elsie Johansson, Jag såg dig inte komma av Jan-Erik Larsson, Bitterfittan av Maria Sveland, Bitterfittan 2 av Maria Sveland, Novellix - Höra stenarna sjunga av Elsie Johansson, Novellix - Regn av Josefine Klougart, En droppe Midnatt av Jason Timbuktu Diakité, Kvinnan på tåget av Paula Hawkins och Den gamle och havet av Ernest Hemingway.