lördag 17 februari 2018

...att beskriva sig på nätdejtingsidan

Det finns verkligen många till synes seriösa, äkta och ärliga människor på nätdejtingsidan. De presenterar sig bra, är tydliga med vad de gillar och vad de gör på fritiden. De flesta uppger om de använder tobak eller inte och huruvida de är religiösa och politiskt intresserade eller ej. Om man är aktiv på en dejtingsajt kan man både få och ge god information om hjärnan. Hur just denna hjärna funkar.

Sen är det då det verkliga livet.

För vi kan ha en uppfattning om oss själva som andra i vår omgivning inte delar. Jag kanske tror att jag är en skön person som chillar rätt mycket men egentligen är ett knippe neuros. Så det är bra att beskriva vad man gör med sin tid. Det säger något om hjärtats längtan. Om det nu är så lyckligt att man ger tid till det man gillar ordentligt.

Att beskriva sin dag ger en bild av ens liv.

Idag skriver jag en bloggtext, fixar lite hemma, lägger en timme på gymmet och ska träffa min pigga och smarta åttiotreåriga mor över en fika. Allt detta gillar jag ordentligt.