söndag 18 februari 2018

...att foka på författandet istället för nätdejting

Att ha en nära relation, utvecklas o fördjupas i den, kombinerat med att vilja ägna en hel del tid åt författande är helt realistiskt.

Att nätdejta, svara på meddelanden, själv ta kontakt, ge lagom mycket till en början, fördjupa dialogen, träffas och kanske träffas igen, sen säga tack men nej tack, lägga mycket tid på att famla i cyber, kombinerat med att vilja ägna en hel del tid åt författande är helt O M Ö J L I G T.

Jag har nu raderat mina foton. Raderat min fantastiska, kaxiga och feministiska text. Och lämnat ett meddelande på min profilsida som syns i fem återstående dagar som mitt abonnemang inbegriper: ”Avslutat. Bloggar istället. 🙂”

Det är möjligt att jag nån gång återvänder för att söka en partner. Men det känns inte så nu. Digitala kontakter gör mig trött.

Jag kommer fokusera på min blogg, mina böcker och arbetet kring dem, förhoppningsvis en del framträdanden och så småningom nytt skrivprojekt. 2018 har just börjat och jag har massor jag vill hinna med.

Kanske träffa nån irl?