måndag 19 februari 2018

...tydliga beslut

Jag älskar att borra i väggarna. Har jag kommit på. Jag insåg det igår.

Plockade fram borrmaskinen, som jag efter många om och men och långa diskussioner med killen på Jula till slut köpte, mätte tavlan, mätte från tak till punkt för skruven, satte fast minsta borren och borrade ett börjanhål, bytte till kraftigare borr och borrade klart, in med pluggen, in med skruven och sen upp med tavlan. Tadam!

Sen på nästa vägg, mätte andra tavlan, mätte från taket, och så vidare. Nästa tavla på plats. Tadam!

Vad är det med själva borrandet? Jo, det är tydligt o definitivt. Att jag äntligen bestämt mig. Här, just här ska tavlan hänga. Och sen - just do it.

Sen alla vuxna barn flyttat ut och rummen har ommöblerats och jag inte haft några tvingande skäl att bli färdig så har det dragit ut på tiden. Men nu.

Upprymd av gårdagens beslutsamma väggborrningar vaknade jag i morse fylld av lust till fler radikala förändringar i hemmet. Jag klev ur sängen och gick raka vägen in på badrummet och rensade avloppet.