fredag 16 februari 2018

...dejtingsajter

Det finns många dejtingsajter. Och det finns många längtande hjärtan.

Om man kan bli nedstämd av att skrolla på Facebooksidor och se hur lyckliga alla är kan man definitivt bli totaldeprimerad när man skrollar genom alla bilder o profiler o presentationer på dejtingsidorna och ser hur olyckliga alla är.

Alla dessa ensamma människor som vill vara två. Och en del, hur ska de lyckas när de inte kan presentera sig själva. När de skriver ”Jag vet inte vem jag är” eller ”Fråga så svarar jag”.

Men vissa kan sannerligen formulera sig kring önskemål, krav o förväntningar. Jag själv har skrivit en avskräckande presentationen för att jag inte vill ha fjantförslag. Många går in via min bild och tänker ”Hon ser lagom timid ut”. När de sen läser min text backar de sakta ut och skakar nog på huvudet och tänker ”Tusan, hon verkar vara värsta feministen”.

Sanningen är denna - jag får moderskänslor för nästan hela bunten. Hur ska det gå för dem i livet?

En o annan är intressant för mig. Men vägen känns lång.