tisdag 17 juli 2018

...dagens schema på Ven

Eftersom mina ambitioner alltid är som högst dagen före brukar jag passa på att skriva ner ett schema för morgondagen så att jag liksom inte kan smita undan sen eller för att jag inte ska glömma nåt.

Igår noterade jag det tänkta i kronologisk ordning: Frukost, Silversmed i Kyrkbackens hamn, Pumpans Café, Kulturhuset, Köpa godis, Besöka Helge.

Jag vaknade strax efter elva o låg kvar i sängen en bra stund i självanklagelse över att planen var sumpad från början. Nåväl. Man är väl agil. Och det är ju trots allt semester.

Satt med frukost och kaffe en lång stund i trädgården. Sedan en lång stund på den inglasade altanen och manikyrerade mig.

Halv tre tog jag hojen till Kulturhuset och kollade en för mig helt oförståelig kollektion av målade verk och en helt bedårande skulpturuppsättning.

Cyklade till silversmeden, köpte örhängen. Måste ha nåt varje år från Ven. Köpte godis. Till Pumpans Café som hade slut på mat. Tog räkmacka på annat café, Mitt på Hven.

Så till Helge. Han fick godis, jag likör.