onsdag 5 juni 2024

…en kaffekopp med goda minnen

 

Jag blev uppsagd på grund av arbetsbrist och efter midsommar blir jag arbetslös. Det var väldigt omtumlande att bli av med jobbet och att konsultmarknaden inom mitt område tog tvärstopp. Samtidigt såg jag en chans att göra nya saker för att förhoppningsvis få nya tankar och inte bara köra på i gamla spår.

Först började jag med fokus på en kurs i Lindy hop. Ovanpå det åkte jag till en grekisk ö på en Netaresa som innehöll träning, dans och koordinationsövningar. Där träffade jag helt nya människor och umgicks i grupp i princip alla vakna timmar. Det gav många nya intryck, många oväntade samtal och många skratt. Där träffade jag också ett par andra kvinnor som tidigare blivit av med sina jobb och som sen tagit sig vidare till nya uppgifter.

En dag gick jag ner till själva staden för att köpa en lite större kaffekopp än vad hotellet erbjöd vid frukosten. Nu när jag använder koppen är den fylld av både goda minnen och nya tankar. Och dem behöver jag verkligen nu när ett nytt jobb ska hittas.