måndag 27 november 2017

...att ge plats för nästa bok

Så var det bokrelease i lördags. En enkel tillställning med ett femtontal av mina närmaste. Vi firade att den du ville jag skulle vara äntligen kommit.

Flera av kvinnorna som var här hade redan läst boken, sedan någon vecka tillbaka, och nu ville de diskutera denna relation som den handlar om.

Det var roligt att höra dem prata både indignerat, förstående och undrande inför den där kärleksrelationen som de båda senaste böckerna tillsammans gestaltar.

Jag är så nöjd nu att jag verkligen skrev denna uppföljare, mannens svar till kvinnan. Och inte blev det något facit. Och då är det som det ska. Livet har inget. Allt är en process. Har vi tur blir vi inte alltför brända.

Den senaste tiden har jag tänkt att det kanske inte blir mer i bokform. Men efter att alla gäster åkt hem, och tre diskmaskinsomgångar var körda, infann sig den där känslan av att ha gjort färdigt. Skriva, ge ut, ha release. Och bland torkade bord och tillbakaflyttat möblemang förstod jag att jag just gett plats för nästa bok.