lördag 11 november 2017

...Bergshamra Missionsförsamling

Idag var det kvinnofrukost i Bergshamra Missionsförsamling. Lyllo mig var inbjuden med tema Att tala med sig själv om sitt liv. Dagen till ära kunde jag visa min nyutkomna bok. Den är så ny att den ännu inte går att köpa på nätet. Så kvinnorna i Bergshamra var först på. Förutom min frissa.

På bilden syns missionshuset i sommarmiljö. Så vackert. Tyvärr glömde jag helt bort att ta bilder idag. Men huset var lika fint inuti som utanpå. Kyrksalen så gemytlig och välkomnande. Och en god och nyttig frukost stod uppdukad strax framför predikstolen. Inte för att jag hade nerver att äta något innan framträdandet men jag såg hur gott allt såg ut. Fin stämning som gjorde mig rörd.

Det blev tänkvärda reflektioner i gruppen kring detta med att tala med sig själv om sitt liv, att berätta sin historia utan att skada andra och värdet av att få tillgång till sin historia för att identifiera prägling och eventuellt lyckas undvika den i nästkommande generation.

Stort tack till Bergshamra Missionsförsamling.