söndag 5 november 2017

...ett hopp om mirakel

Jag kan inte slita blicken från bilden. Den är så vacker. En avslappnad bild av ett välklätt äkta par. Han putsar till hennes dress i all välmening. Hon ler. För egentligen är det nog hon som sett till att de klädesmässigt matchar varandra inför plåtningen. I alla fall utifrån artikelns utsago.

- Men alltså, hur funkar det där egentligen? Hur kan de vara ett par?

De frågorna hör jag många ställa så fort paret Kinberg Batra kommer på tal. My God. Alla säger nuförtiden klämkäckt att man ska tänka utanför boxen. Men paret Kinberg Batra verkar vara no no. Kanske är det frågor av fascination och förundran. Kan kärleken överbrygga sådana olikheter?

Men visst, jag ska villigt erkänna att jag varit en av dem som ibland undrat. Han som är så rolig. Och hon som verkar lite stel. Men de har ju två helt olika roller.

Titta på bilden igen. Visst är den vacker? Som ett hopp om mirakel. Funkar detta, funkar allt. Jag klippte nogsamt ut bilden. Ramade in. Så länge de håller ihop ska de få pryda min vägg.