måndag 26 augusti 2024

...Cirkus Brazil Jack


                     
Suddiga bilder men skarpa cirkusartister.

Att se Cirkus Brazil Jack livs levande i manegen med sina konster överträffade alla mina förväntningar.

De var så gästvänliga, visade oss in till rätta platser, underhöll i ett par timmar och efter föreställningen gick de ut utanför tältet och ställde upp för foton och alla som ville fick ta foton med gänget.

För min väninna och mig gav det ett stort mervärde att vi hade lyssnat på cirkusdirektören Trolle Rhodins Sommarprat tidigare i sommar. Att få historien bakom hela detta cirkusliv. Och vi såg till att ta en selfie med honom redan vid entrén före avspark.

Och väl på plats i det stora tältet avlöste det ena numret det andra.

Aldrig har jag skådat en arbetsplats med så många topptrimmade människor. Inte en fettcell för mycket någonstans. Det var muskler, det var vighet, det var tajming och spänst. Och farten ökade och ökade in till sista nummer. Men just under knivkastningen böjde jag ner huvudet och blundade. Det var ett riktigt adrenalinpåslag.               


Cirkusdirektören i egen hög person - Trolle Rhodin.