torsdag 9 april 2020

...Acceptus och sjukvårdsplatserna på Älvsjömässan

Idag vill jag tala om min arbetsplats - Acceptus - där jag arbetat i tre år och lärt mig så mycket. 

Acceptus är ett konsultföretag som hyr ut sjukvårdskunniga medarbetare med gedigen erfarenhet till både den kliniska och den digitala vården.

Vi har interimschefer som rycker ut med kort varsel och under önskad period - tills läget stabiliserat sig på en avdelning, enhet eller en hel övergripande verksamhet.

Vi har projektledare som arbetar fram smidiga digitala tjänster för vård och omsorg. Och mitt arbete består till stor del av medicinska texter för vården.

Det senaste stora är vår medverkan i uppbyggandet av sjukvårdsplatserna på Älvsjömässan.

Acceptus VD Anette Cederberg och vår CDO Hans Cederberg håller ett extra informationsmöte, via Teams, med oss före påsk. De har arbetat nästan dygnet runt i flera veckors tid med militär och ett flertal aktörer inom vården. Och nu finns 600 platser redo - om, vilket vi inte hoppas, det skulle bli ett stort antal insjuknade samtidigt här i Stockholm.