söndag 28 juli 2024

...Titti Schultz - Sommar i P1

Foto: Mattias Ahlm. Publicerat med tillstånd.

Fina Titti Schultz.

Vilket Sommar hon bjuder på. Inte sömnigt en enda sekund. Hon får mig att skratta till flera gånger redan under de första två pratavsnitten. Hon har satt tonen. Och det blir mer att haja till inför igenom hela programmet.

Och när hon säger att det bästa ordet är ”Nej’ - då är hon hemma hos mig. Som jag älskar ordet nej! Enligt mig är det alltid bäst att börja med ett nej. Då är det ju mycket lättare att konvertera det till ett ja än att konvertera åt andra hållet.

Som i Tittis alla program är hon även nu rak, ärlig, okomplicerad. Enkel att lyssna på. Hon är okrånglig.

Det är väldigt uppfriskande när hon förklarar, som hon själv säger ”för sista gången”, varför hon inte ville ha barn och inte vill ha det nu heller. Förklarar varför hon vill vara barnfri.

Jag förvånas till gränsen av upprördhet av hur ofta och av hur många hon blivit ifrågasatt för just denna sin vilja genom alla år.

Så tog programmet slut alldeles för fort.

Titti Schultz - en fräsch röst i Sommarkavalkaden.